Vi på pandaförsäljningen är alltid redo att hjälpa dig med dina frågor, du är alltid välkommen att ringa eller skriva till oss.
Psst - Du har väl inte missat att titta om svaret på din fråga finns under Vanliga frågor?
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får in från säljare och föräldrar.
Klicka på frågan så får du svaret!
Hittar du inte svaret på det du undrar över här, är du varmt välkommen att kontakta oss, så hjälper vi dig!
Hur gör jag för att bli pandasäljare?
Om du har fått hem ett säljmaterial kan du börja sälja direkt! Ta med dig katalogen, din kundlista och en penna och sätt igång. Om du inte har fått något säljmaterial än, kan du anmäla dig till oss genom att fylla i ditt namn, adress, födelseår mm. på vårt anmälningsformulär här på hemsidan. Du kan också kontakta oss via mail, telefon eller skicka brev.
Måste jag anmäla att jag börjar sälja?
Har du fått säljmaterial är det bara att börja sälja, du behöver inte meddela att du har börjat! Har du ännu inte fått något säljmaterial skickar du efter det genom att anmäla dig som Pandasäljare. Då får du ange namn, adress med mera och därefter skickar vi ett kuvert med information och säljmaterial till dig. Säljmaterialet är gratis.
Kan man sälja tillsammans med en kompis?
Ja, ni kan absolut sälja tillsammans! När ni sedan skall beställa får ni välja premier och pengar för det ni tillsammans har sålt för. Om ni till exempel vill välja två likadana premier behöver ni ha sålt så ni har tillräckligt med poäng för att beställa den premien två gånger. Om ni vill ha en varsin kundlista och katalog kan ni beställa det här eller kontakta oss så skickar vi det till er!
Måste jag anmäla mig varje år för att få en katalog?
Nej, om du sålde pandasaker förra året skickar vi dig en katalog igen i år. Om du inte vill sälja igen, kan du bara återvinna materialet.
Förbinder jag mig att sälja om jag skickar efter säljmaterial?
Nej, du förbinder dig inte till någonting. När du beställer säljmaterial ,får du ett kuvert med allt du behöver för att börja sälja pandasaker. Om du ångrar dig, kan du bara återvinna materialet.
Kostar det mig någonting att bli pandasäljare?
Nej, det kostar ingenting att sälja pandasaker och vi betalar frakten för pandasakerna när de skickas till dig.
Måste jag sälja för en viss summa?
Ja, du måste sälja för minst 299 kronor.
Finns någon åldersgräns för att få sälja pandasaker?
Det finns ingen åldersgräns! Du och dina föräldrar bestämmer tillsammans när du är redo att sälja. De flesta pandasäljarna är mellan 6 och 12 år gamla. Beställningen måste godkännas av en vuxen, till exempel en förälder.
Måste jag sluta sälja när jag har nått upp till högsta premien?
Nej, du kan fortsätta sälja och samla fler poäng! Du får poäng för allt du säljer, ända upp till 24 000 kronor i försäljning. Ju fler poäng, desto finare premier eller mer pengar kan du välja.
Hur tjänar djuren och WWF på att jag säljer pandasaker?
För varje vara du säljer ger vi ett bidrag till WWF Sverige. I katalogen ser du hur mycket vi ger för varje produkt. Efter försäljningssäsongen räknar vi ihop allt och några pandasäljare får följa med till Stockholm för att lämna över pengarna till WWF.
Tillsammans bidrar vi med flera miljoner varje år! 2023 blev bidraget drygt 5 miljoner kronor!
Var hittar jag mitt säljarnummer?
Säljarnumret hittar du på beställningssedeln i säljmaterialet du fått hemskickat. Du hittar det här i adressrutan.
Hittar du det inte eller har slängt beställningssedeln kan du maila Pandasäljarservice namn och hemadress så söker vi fram säljarnumret åt dig.
När måste jag senast skicka in min order?
Senast 5 NOVEMBER måste vi ha din beställning hos oss! Om beställningen kommer efter 5 november garanteras inte full leverans eller vald premie.
Var skickar jag in min order på hemsidan?
Du lägger din order genom att logga in på hemsidan, gå till "Min sida". Där finns en grön knapp "Skapa order" som leder dig till orderläggningen.
Hur lång tid tar det att få pandasakerna efter att jag skickat in min beställning?
Vi har som mål att du ska ha dina pandavaror cirka 2-4 veckor efter att du skickat in din beställning. Vi börjar leverera pandavaror i mitten av oktober och allt levereras innan jul.
Vad ska jag göra om någon vara eller mitt paket är skadat, eller om något saknas?
Om paketet är skadat ska du reklamera det direkt på utlämningsstället. Kontakta sedan oss och meddela att du reklamerat ett paket.
Om du upptäcker att något är fel först när du kommer hem och har öppnat paketet kontaktar du oss så hjälps vi åt att lösa det.
När får jag min premie?
Premier till och med premiegrupp 6 ligger normalt i ditt paket tillsammans med de pandavaror du beställt. Om du valt premie ur en högre premiegrupp skickar vi den så snart du betalat din faktura. Tillsammans med postens leveranstid brukar det ta cirka 2 veckor från att du betalat tills du har din premie.
Vad gör jag om någon av mina kunder ångrar sitt köp och inte tar emot sina beställda varor?
Du behöver inte behålla en vara som en kund inte tar emot, kontakta oss på Pandasäljarservice så löser vi det tillsammans.
Hur aktiverar jag mitt säljarnummer?
Om du skapat ett konto med din e-postadress så måste du aktivera ditt säljarnummer innan du kan gå vidare och skicka in din order.
Du aktiverar ditt säljarnummer genom att logga in, gå till dina inställningar och ange ditt säljarnummer i rutan för detta och sedan spara.
Hur lägger jag min beställningen på hemsidan?
1. Välkommen
2. Personuppgifter
3. Beställning artiklar (sista chansen att lägga till produkt)
4. Eget bruk
5. Beställningsinfo del 1
6. Beställningsinfo del 2
7. Premier
8. Kontrollera
9. Betalningsansvarigs uppgifter
10. Leveransinfo
11. Klart!
När du valt Klart! så ska du få en bekräftelse till den E-postadress du uppgett.
Har du andra frågor så är det bara att du hör av dig!
Varför behöver jag uppge säljarens personnummer när jag skickar in beställningen?
Vi samlar in personnummer för de barn som har sålt pandasaker och beloppen de har sålt för.
Vi behöver uppgifterna eftersom vi är skyldiga att rapportera in dem. Om ditt/dina barn säljer våra produkter och skickar in en beställning så kan deras förtjänst bli högst 21 000 kr. Är man två som delar lika på beställningen kan förtjänsten högst bli 10 500 kr per barn, är man tre som delar lika kan förtjänsten bli högst 7 000 kr per barn o.s.v. Har ditt/dina barn inte andra liknande inkomster kommer de därmed inte upp i belopp som gör att de behöver betala inkomstskatt eller deklarera eftersom gränsen för det är 24 237 kr.
Sammanfattningsvis: Barn som säljer Pandaförsäljningens produkter och ej har några andra liknande inkomster behöver med andra ord inte deklarera eller betala skatt, även om de når den allra högsta premienivån och maximala antalet poäng.